Zwrot przesyłki zagranicznej

Robiąc zakupy przez Internet często są one przysyłane zza granicy. Niestety nie zawsze produkt spełnia nasze oczekiwania lub jest wadliwy i wtedy możemy odstąpić od umowy, żądając zadośćuczynienia za poniesione koszty. Co zrobić więc jeśli chcemy odstąpić od umowy i odesłać taką paczkę za granicę?

Transport przesyłki

Każdy zakup robiony na tak zwany dystans daje nam możliwość odesłania produktu z powrotem, nawet jeśli wszystko jest z nim dobrze bo może nie spełniać po prostu naszych oczekiwań. Do przesyłki zazwyczaj jest dołączony formularz, który musimy wypełnić w celu zgłoszenia reklamacji. Warto mieć też kontakt e-mailowy z właścicielem firmy, która przysłała nam produkt. Będzie nas informował na bieżąco czy są jakieś postępy w sprawie reklamacji.

Wiele firm kurierskich udostępnia nam możliwość śledzenia nadanych przesyłek, nawet zagranicznych. Wystarczy otworzyć ich stronę internetową, wpisać numer przesyłki i gotowe już widzimy gdzie znajduje się nasza paczka.

Zmienia się także odpowiedzialność za produkt bo teraz ponosi ją sprzedawca już od chwili dostarczenia go od kupującego.

 

Kto płaci za zwrot?

Niestety przesyłki zagraniczne są nieco droższe niż te krajowe dlatego zazwyczaj istnieje problem, kto powinien za nią zapłacić. Według praw konsumenckich to sprzedawca czy też przedsiębiorca powinien pokryć koszty dostawy paczki z powrotem. Większość uczciwych firm wysyła do konsumenta kuriera, który zabiera wadliwy towar bezpośrednio z naszego domu. Musimy dokładnie pamiętać o tym, żeby pokwitował on na odbiór produktu. Paczka powinna być zabezpieczone na tak długą podróż, powinniśmy także umieścić z niej wszystkie potrzebne i wypełnione formularze dotyczące zwrotu.

Gdy do firmy trafi nasza przesyłka powinniśmy w ciągu kilku dni otrzymać zwrot pieniędzy lub wymieniony towar. Oczywiście musimy liczyć się z tym, że dostarczanie paczki będzie trwało nieco dłużej niż w wypadku przesyłek krajowych dlatego musimy uzbroić się w cierpliwość i czekać.