E-reklamacje

Większość ludzi mających dostęp do Internetu robi wirtualne zakupy. Dzięki temu mamy kontrolę nad wydatkami, oszczędzamy także czas i mamy nieograniczony dostęp do różnych produktów. Wszystko możemy załatwić w domu, jednak gdy trafimy na wadliwy towar będziemy mieć możliwość złożenia reklamacji.

Reklamacja towaru kupionego przez Internet

Należy wyróżnić sprzedaż pomiędzy dwoma osobami fizycznymi gdzie należy zastosować przepisy o rękojmi za wady fizyczne z kodeksu cywilnego oraz zakup przez konsumenta u sprzedawcy więc tutaj zastosowanie znajdą przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

Każdy klient może domagać się w wypadku niedotrzymania umowy przez sprzedającego reklamacji. Możliwa jest naprawa lub wymiana produktu, jednak jeśli te wymagania staną się niemożliwe na przykład wymagałyby nadmiernych kosztów lub narażałyby kupującego na znaczne niedogodności to klient może żądać zadośćuczynienia w postaci obniżenia ceny pierwotnej albo odstąpić od umowy, żądając zwrotu pieniędzy. Podobnie należy nastąpić gdy sprzedawca nie spełni naszych żądań dotyczących naprawy lub wymiany towaru.

Należy pamiętać, że odstąpić od umowy możemy wtedy gdy odnotujemy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową.

 

Reklamacja internetowa w praktyce

Tak samo jak w sklepie stacjonarnym jak i internetowym naprawa i wymiana towaru nic nas nie kosztuje. Także jeśli chodzi o uregulowanie płatności za przesyłkę bo powinien to zrobić przedsiębiorca a nie my. Należy się tego domagać bo jest to nasze prawo.

Niestety czasami kupując w sieci nie mamy pełnych danych sprzedającego a przecież właściwe zaadresowanie jest ważne, gdy odsyłamy gdzieś felerny towar.

Podpisem osoby fizycznej powinno być imię i nazwisko, dopiero później możemy dodać pełną nazwę firmy. Podobnie będzie w przypadku osób prawnych, gdzie firmą takiej osoby jest jej nazwa. Zawsze należy zapisywać jej pełną nazwę. To wszystko jest ważne bo od tego zależy czy nasze żądanie zostanie złożone prawidłowo i co za tym idzie, przyjęte.